رژیم درمانی دراوتیسم
تبلیغات
تبلیغات شما
اسلایدر 'Slider
دریافت رژیم غذایی تنها با چند کلیک
Title
رژیم غذایی
قیمت:15000تومان
خرید
توضیحات
.
بلاک سمت راست بالابلوک راست
موضوعات
آرشیو
طراحی و پشتیبانی
ارتباط با مدير
نظرسنجی
نظرتان درموردمطالب چیست؟

رژیم درمانی دراوتیسم

mohammadmehdi
10:3
بازدید : 119

رژیم درمانی دراوتیسم

 

با توجه به آمار روز افزون این بیماری  حدود 50 سال قبل درآمریکا تحقیقات غذایی بر روی کودکان اوتیسمی آغاز گردید.و رابطه  بین رژیم غذایی واوتیسم برای اولین بار کشف شد . ثابت شده است که اگر  یک رژیم غذایی صحیح برای این بیماران اجرا گردد تاثیر بسیاری در جلوگیری از پیشرفت بیماری خواهد داشت.که شامل مصرف اسیدهای چرب امگا – 3  ومنیزیوم وویتامین B6 وحذف موادغذایی آلرژی زا(گلوتن و کازئین)می باشد.

اثرتغذیه صحیح برقدرت یادگیری دانش آموزان

mohammadmehdi
10:1
بازدید : 95

امروزه ديگر کسى ترديدى نسبت به نقش تغذيه در سلامت و يادگيرى ندارد. وقتى از رشد و نمو صحبت مى‌شود، مى‌بينيد که غذا در اين زمينه نقش مهمى را به‌عهده دارد. غذا در تأمين انرژي، مورد نياز است.. فعاليت قلب، دستگاه تنفس،  و ... به‌ نحوى با تغذيه و مواد غذائى ارتباط مستقيم دارند. به‌همين جهت هنگامى‌که کودک به سن مدرسه مى‌رسد و وارد مدرسه مى‌شود، هم به سلامت او بايد توجه کرد و هم بايد براى رشد بعدى و آماده‌سازى او نسبت به کمبود‌هاى گذشته، انديشه کرد. بنابراين بايد به تغذيه دانش‌آموزان با دقت خاص توجه شود. 

آیا می دانستید که تغذیه چه نقشی در پیشگیری از بیماری های گوارشی دارد؟

mohammadmehdi
9:57
بازدید : 98

آیا می دانستید که تغذیه چه نقشی در پیشگیری از بیماری های گوارشی دارد؟/زمان صحیح برای غذا خوردن را بشناسیم

 

غذا خوردن جزیی از زندگی روزمره است و نقش غذا در پیشگیری از بیماری های مختلف، به ویژه بیماری های گوارشی، بسیار بیش از تصور ما است؛ به نحوی که بسیاری از بیماری ها در نحوه غذا خوردن ریشه دارد.

در این جا سعی می کنیم برخی از نکاتی که می تواند غذا خوردن را به عاملی در پیشگیری از بیماری های گوارشی تبدیل کند، مورد تاکید قرار دهیم. نخستین عامل، زمان صحیح صرف غذا است.

تغذیه دانش آموز

mohammadmehdi
10:17
بازدید : 238

تغذیه دانش آموز

ثابت شده است که بچه هایی که صبحانه می‌خورند در مدرسه تمرکز بیشتری دارند و قدرت یادگیری شان بالاتر است. صبحانه نمی‌خورند حافظه کوتاه مدت شان صدمه می‌بیند و تمرکزشان در کلاس کم است. صبحانه باید قندهایی که به صورت فوری جذب می‌شوند مانند آب میوه ها، عسل و مربا و همچنین مواد قندی را که دیرتر جذب می‌شوند مانند نان و کیک صبحانه دارا باشد.

 

دیابت

mohammadmehdi
10:12
بازدید : 207

دیابت

دیابت ووعده هاي غذایی
می توانید با برنامه ي غذایی درست فعالیت بدنی منظم و نگهداري وزن در حد ایده آل به کنترل مطلوب قند
خون دست یابید

تخم مرغ

mohammadmehdi
10:10
بازدید : 273

تخم مرغ

پیش گفتار :
اصلاح الگوي مصرف منابع پروتئینی در کشور از الزامات ایجاد دسترسی جامعه به مواد غذایی ارزشمندي است که متاسفانه در
جامعه ما به علل مختلف مورد غفلت قرار گرفته اند.
در نگارش این مجموعه نیز تلاش در ایجاد دانش و نگرش درست در خصوص ارزش غذایی تخم مرغ در فرهنگ غذایی کشورمان ،
ارائه استانداردها و توصیه هاي تغذیه اي و مقایسه آن به عنوان غذایی که به راحتی و با صرف اندك زمانی قابل طبخ و مصرف است
با غذاهاي آماده خیابانی شده است

تداخلات دارووغذا

mohammadmehdi
10:8
بازدید : 185

تداخلات دارووغذا

آهن : با کلسیم، مس، منگنز، ریبوفلاوین، ویتامینA،B۶،E و ویتامینC و «روی»، تداخل   دارد و کلسیم جذب آهن دو و سه ظرفیتی را کاهش می دهد؛ مس اگر زیاد دریافت شود جذب آهن را مختل و اگر کم دریافت شود بکارگیری آهن را نیز مختل می کند؛ منگنز نیز جذب آهن را کاهش می دهد.

سرطان

mohammadmehdi
10:6
بازدید : 204

این دستورالعمل جهت تشخیص زودرس سرطان می باشد که می تواند برای تمام افراد مورد استفاده قرار گیرد. اشخاصی که سابقه فامیلی ابتلا به سرطان دارند باید در سنین پائین تر و با فواصل کمتر مورد بررسی قرار گیرند.

سنجش میزان رشد در کودکان

mohammadmehdi
10:4
بازدید : 164

سنجش میزان رشد در کودکان

سنجش میزان رشد در کودکان یکی از موضوعات اساسی بهداشت و سلامت خانواده میباشد

میزان رشد طبیعى در سال اول، سال دوم و سال هاى بعد زندگی نسبت به زمان تولد باید چقدر باشد كه رشد کودک طبیعى تلقى گردد؟

برنامه ریزی برای تغذیه سالم مخصوص دانش آموزان

mohammadmehdi
21:42
بازدید : 287

برنامه ریزی برای تغذیه سالم مخصوص دانش آموزان

دانش آموزان از جمله اقشار جامعه هستند که در سن رشد هستند و نیاز به برنامه ریزی خاصی دارد تا بتوان نیازهای غذایی بدن آنها را با یک تغذیه سالم تأمین کرد. این برنامه ریزی اگر با نظر متخصصان تغذیه همراه باشد یقینا تبعات خاص خود را دارد و می توان بهترین نتیجه را گرفت. در این مطلب ما به این مهم پرداخته ایم و امیدواریم مطلبی کاربردی باشد بویژه برای شما عزیزانی که در منزل دانش آموز دارید.

نسخه متخصصین تغذیه برای درمان سندروم پیش از قاعدگی، سردرد، تهوع و..

mohammadmehdi
21:32
بازدید : 117

گر سردرد یا حالت تهوع دارید و یا جزو خانم هایی هستید که از مشکلات قاعدگی رنج می برید، این مطلب را بخوانید. متخصصین تغذیه درمان های راحتی برای این بیماری ها به شما پیشنهاد می کنند.

درمان خانگی تهوع، سردرد، حساسیت، سندروم پیش از قاعدگی و آسیب های ورزشی

بنا به گزارش آکاایران : سرما خورده اید؟ زانو درد دارید؟ دل درد امانتان را بریده است؟ برای بهبود هر کدام خوارک خاصی وجود دارد.چه سرداد داشته باشید ، سرماخورده باشید یا از سرو صدای معده تان به تنگ آمده باشید، احتمالاً اولین کاری که می کنید رفتن  سراغ جعبه داروهاست. اما یخچال و کابینت ها هم ممکن است درمانهای بسیاری درخود داشته باشند که حالتان را بهتر کند. نگاهی بیاندازید به موثرترین خوراکی هایی که متخصصان تغذیه در درمان بیماری های متداول به خانمها توصیه می کنند، از آنها استفاده کنند.

 

سرماخوردگی یا آنفولانزا

دکتر جورجی فیر (Georgie Fear ) نویسنده کتاب عادتهای کوچک برای کاهش وزن مادام العمر ( Lean Habits for Lifelong Weight Loss ) می گوید، زمانی که در زمستان سرما می خورم، به سراغ سوپ داغ با زنجبیل، سیر، مرغ و هویچ می روم. مایعات داغ گرفتگی های بینی را رفع می کنند. زنجبیل و سیر نیز به سیستم ایمنی کمک کرده و موجب راحتی معده بیمار می شوند. مایعات برای عملکرد سیستم ایمنی  به اندازه پروتئین مرغ و ویتامین A موجود در هویچ ضروری است .در حقیقیت طبق مطالعه ای که در مجله درمان آمریکا (American Journal of Therapeutics ) منتشر شد، ماده کارنوسین (carnosine) موجود در سوپ مرغ به سیستم ایمنی بدن کمک می کند، تا در مراحل اولیه ابتلا به آنفولانزا بیماری را از بین ببرد. مزیت دیگری که سوپ دارد (البته ما در اینجا منظورمان سوپ تازه است نه انواع کنسروی آن)، این است که شما می توانید تمام مواد لازم را در آرام پز ریخته به رختخواب برگردید و زمانیکه بیدار می شوید، غذای 7 تا 10 روز آینده تان آماده است. دکتر فیر (Fear) می گوید، وقتی مریض هستم، آخرین چیزی که دوست دارم، بودن در آشپزخانه است.

 

سردرد

دکتر پاملا بد (Pamela Bede) متخصص رژیم ورزشی  می گوید، وقتی سردرد می گیرم، معمولاً به این دلیل است که آب کم خورده ام یا قهوه صبحم را نخورده ام. معنی آن این است که اول باید به سراغ آب بروم و اگر با خوردن آب مشکل برطرف نشد، باید مقداری کافئین اضافه کنم. پس مقداری قهوه که سرشار از آنتی اکسیدان و پتاسیم است می نوشم. به همین دلیل است که، بیشتر داروهای میگرن محتوی مقداری کافئین هستند. قهوه رگهای خونی مغز را تنگ کرده و نبض زدن سر را کاهش می دهد. دکتر دبرا نسل (Debra Nessel)  متخصص تغذیه در مرکز پزشکی توررنس در کالیفرنیا می گوید، وقتی دلیل سردردتان تنش است یک مشت بادام استفاده کنید. بادام مثل مسکن عمل می کند، چون حاوی ماده ای به نام سالیسین (salicin) است که ماده اصلی بیشتر ضد دردهایی است که، بدون نیاز به نسخه پزشک در داروخانه ها به فروش می رسند.

 

تهوع 

دکتر دبرا نسل (Debra Nessel)، برای درمان معده خود به سراغ زنجبیل رفته، مقداری از آن را داخل چای سبز خود رنده می کند. می توانید زنجبیل را به هر غذایی اضافه کنید، تا معده درد و حالت تهوع شما برطرف گردد، چه به صورت تازه آن را رنده کنید چه پودر آن را استفاده کنید. طبق یک بررسی در دانشگاه اگزتر انگلستان زنجبیل در درمان حالت تهوع، استفراغ، عق زدن حتی در زمان بارداری، دریا زدگی یا شیمی درمانی موثر است. اساساً زنجفیل یک ماده قوی است.  دکتر فیر (Fear) می گوید، اگر حالم خوب نباشد و احساس تهوع کنم مقداری ماده خوراکی نشاسته ای خشک می خورم تا معده ام آرام شود.برخی مدلهای بیسکوئیت نیز می تواند مفید باشد.

 

حساسیت 

دکتر پاملا بد (Pamela Bede) می گوید، من بدشانسم، زیرا چندین مدل حساسیت دارم.زمانیکه دچار حمله حساسیت می شوم، از غذاهای فرآوری شده کمتر استفاده می کنم، چون مواد افزودنی موجود در این غذاها موجب تحریک پاسخ ایمنی بدن می شود. بیشتر بر خوردن غذاهای کامل تمرکز می کنم و اگر از غذاهای آماده استفاده کنم، سعی می کنم آنهایی را انتخاب کنم که کمترین مواد تشکیل دهنده ممکن را داشته باشد. همچنین شاید جالب باشد که بدانید، در طولانی مدت مصرف ماهی های چرب مثل سالمون و ماهی تن مانع بروز التهاب شده و از عطسه کردن در کل زمستان به دلیل بسته بودن در و پنجره ها و مواجه شدن با گرد و غبار و کپک های موجود درخانه جلوگیری می کند. برای افزایش توانایی در جهت متعادل نگه داشتن التهاب از مقداری تمشک یا زغال اخته بعنوان دسر لذت می برم. پلی فنولهای موجود در آنها به کاهش حساسیت سیستم ایمنی کمک می کند و در درمان اگزمای آلرژیک، آلرژیهای غذایی و آسم کمک کننده است.

 

سندروم پیش از قاعدگی 

دکتر فیر (Fear) می گوید، همه چیز می خورم، شوخی کردم. بیشتر میوهای تازه میخورم، اگرچه خوردن کیک در این دوران خوشایند تر است، شواهد نشان داده که محدود کردن مصرف شکردر کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی تاثیر گذار است. اگر میل به شیرینی دارید، میوه های شیرین سطح گلوکز پاییئن تری دارند  و پتاسیوم موجود در آنها توازن مایع بدن را تنظیم کرده و شما را در سریع ترین زمان ممکن از شر ورم این دوران خلاص می کند.

 

آسیب های ورزشی 

قطعا هدف برنامه های ورزشی آسیب زدن به فرد نیست، اما گاهی پیش می آید. در زمان آسیب دیدگی بهتر است، سراغ پروتئین بروید. بعلاوه طی تحقیقی که در مجله طب ورزش (Sports Medicine) منتشر شد، توصیه به مصرف پروتئینها شده است. پروتئین می تواند به بهبود آسیب ها کمک کرده و زمانی که به دلیل این آسیب دیدگی ورزش نمی کنید، مانع از دست رفتن حجم ماهیچه هایتان شود. برای دریافت بیشتر آن من با یک تکه گوشت بدون چربی یا گوشت چرخ کرده یک سس گوشت(چیزی شبیه مایه ماکارانی) درست می کنم، که قبل از مصرف مطمئن می شوم که گوشت ها در سس برای جا افتادن برای مدتی باقی مانده باشد و یا پروتئین آب پنیر (Whey protein) (نوعی مکمل پروتئین) را می توانید در آب میوه، اسموتی ها و شیک ها جهت دریافت پروتئین بالا به میزان 2 تا 2.5 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز استفاده کنید. محض اطلاع شما، باید بگویم برای خانمی به وزن 140 پوند (معادل 63 کیلوگرم) این میزان پروتئین در ساخت 120 تا 160 گرم ماهیچه مصرف می شود.

توصیه های تغذیه ای برای خانمهای باردار لاغر

mohammadmehdi
21:29
بازدید : 157

توصیه های تغذیه ای برای خانمهای باردار لاغر

خانم های باردار لاغر نیاز به افزایش وزنی بیش از خانم های باردار با وزن طبیعی دارند و لازم است با بکاربردن توصیه های تغذیه ای مناسب میزان کالری دریافتی و وزن آنان را افزایش داد. از سوی دیگر خانم باردار لاغر همزمان با کاهش دریافت انرژی با کاهش دریافت پروتئین نیز مواجه خواهند شد زیرا پروتئین مصرفی صرف تولید انرژی خواهد شد. بنابراین با مقوی کردن (اضافه کردن مواد انرژی زا از جمله چربی ها، شیرینی ها، نان و غلات) و مغذی کردن غذا (اضافه کردن مواد غذایی حاوی پروتئین مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی و انواع حبوبات، منابع غنی از ویتامینها و املاح مانند انواع میوه، سبزی، لبنیات و …..) می توان به افزایش وزن آنان کمک نمود

تغذیه مناسب برای ورزش های تابستانی

mohammadmehdi
21:26
بازدید : 167

تغذیه مناسب برای ورزش های تابستانی

فصل تابستان زمان مناسبی برای تمرینات بدنی تیم های دانشجویی، برای مسابقات ورزشی در فصول آینده می باشد. ساعت های طولانی وقت صرف افزایش مهارت های ورزشی می شود.بسیاری از ورزشکاران دو تا سه بار در روز تمرین می کنند که باعث تخلیه مواد مغذی از بدن شان می شود و نیاز به حمایت تغذیه ای دارند. بنابراین برای کسب موفقیت در ورزش باید از تغذیه کافی و مناسبی برخوردار شوند.

پاورپوینت تکنیکهای آزمایشگاهی دکترحسینی

mohammadmehdi
22:35
بازدید : 606

نقش تغذیه در ورزش

mohammadmehdi
23:15
بازدید : 517

نقش تغذیه در ورزش

تغذیه مناسب کلید موفقیت در ورزش

اگر ورزش جزئی از زندگی شما است، چه به طور تفریحی چه بصورت حرفه ای، بدن شما نیازمند سوخت مناسب برای انجام دادن حرکات ورزشی است. یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار مناسب مایعات باشد، کلید موفقیت در ورزش است. دلیل آن هم واضح است، غذا انرژی بدن را تامین میکند و هرچه فعالیت بدن بیشتر باشد به انرژی بیشتری نیاز دارد.

رژیم غذایی مناسب شرط لازم برای اثر بخشی ورزش

انرژی از کالری موجود در منابع غذایی تامین میشود و ورزشکاران جدی و فعال نسبت به آنهایی که گاهی سرسری ورزش میکنند، به کالری و مایعات بیشتری نیاز دارند. اگر شما به دنبال بهترین رژیم برای خودتان هستید باید به نکات زیر توجه کنید:

• فعالیت ورزشی شما چیست؟ یک دونده ماراتون نیازهای غذایی متفاوتی از یک وزنه بردار یا کسی که هر از گاهی به پیاده روی میرود، دارد.

• زمان فعالیت شما و تعداد دفعات آن در هفته چقدر است؟

• قد و وزن شما چقدر است؟

تغذیه ویادگیری نقش تغذیه درافزایش فرایند یادگیری دانش آموزان

mohammadmehdi
22:40
بازدید : 699

تغذیه ویادگیری  نقش تغذیه درافزایش فرایند یادگیری دانش آموزان

نقش تغذیه درافزایش فرایند یادگیری دانش آموزان

 دوران تحصیل، بهترین دورانی است که والدین می توانند با ارائه الگوی تغذیه صحیح سلامت فرزندانشان و حتی نسلهای بعد را تضمین کنند.

وی می گوید: نداشتن تمرکز و توجه به مفاهیم درسی، افت تحصیلی، دلزدگی از درس و مدرسه و در نهایت اختلالات رشدی ثمره بیتوجهی به تغذیه دانشآموزان و کمبود مواد مغذی در بدنشان است. وی ادامه میدهد: مواد مغذی به دو گروه ریزمغذیها و درشت مغذیها تقسیم میشود. ریزمغذیها شامل املاح معدنی، ویتامین و شبه ویتامینهاست و درشت مغذیها که انرژیزا نیز هستند، شامل کربوهیدراتها، چربیها و پروتئین است که همه اینها باید به صورت متنوع و در حد متعادل، در رژیم غذایی دانش آموزان جای بگیرد.

تغذیه واعصاب

mohammadmehdi
22:35
بازدید : 740

تغذیه واعصاب

غذیه واسترس
علایم‌ شایع‌

فیزیکی‌: گرفتگی‌ عضلانی‌، سردرد ، درد قفسه‌ سینه‌ ، ناراحتی‌ معده‌ ، اسهال‌ یا یبوست‌، افزایش‌ ضربان‌ قلب‌ ، دستهای‌ سرد و مرطوب‌، خستگی‌ ، تعریق‌ شدید، بثورات ‌، تنفس‌ سریع‌، لرز، تیک‌، تحریک‌پذیری‌، کم‌اشتهایی‌ یا بی‌اشتهایی‌، ضعف‌، احساس‌ خستگی‌، گیجی‌.

سه خوراک جهت سه ماهه اول بارداری

mohammadmehdi
22:32
بازدید : 632

سه خوراک جهت سه ماهه اول بارداری

سه خوراک جهت سه ماهه اول بارداری
سه ماهه اول بارداری زمانی است که رشد و تغییرات، سریع اتفاق می‌افتد و ضروری است تا مواد مغذی مورد نیاز برای این تحولات تأمین شود. این درست هنگامی است که اغلب زنان اشتهایی به خوردن غذا ندارند و یا دچار تهوع‌های متعدد می‌شوند.

تغذیه وپوست

mohammadmehdi
22:30
بازدید : 604

تغذیه وپوست

تغذیه وپوست
رای کامل شدن ویتامین روی بدن خود غذاهایی مانند صدف دریایی و جگر گوساله مناسب است، این غذاها حاوی روی قابل جذب برای بدن هستند. جوانه گندم یا نان کامل حاوی مقادیر اندکی روی هستند که جذب آنها توسط بدن به سختی انجام می شود. گیاهخواران می توانند از مکمل های روی استفاده کنند.
تغذیه بهترین کمک کننده به پوست است. به این منظور مخلوطی از ویتامین ها و ریزمغذی های ضروری برای متعادل نگهداشتن پوست می توانند کمکتان کنند.

بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید

mohammadmehdi
20:24
بازدید : 823

بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید

بلافاصله قبل و بعد از ورزش، غذا نخورید


همیشه بین آخرین وعده غذایی اصلی‌تان که خورده اید و ورزشی که می خواهید انجام ‌دهید، سه یا چهار ساعت فاصله بیندازید.

طرز تهیه آش ماست شیرازی,ساده و خوش طعم

mohammadmehdi
20:19
بازدید : 715

طرز تهیه آش ماست شیرازی,ساده و خوش طعم

این آش سبک خوش طعم و بسیار مناسب برای افطار می باشد.


مواد لازم :
گوشت : 125 گرم
لپه : 125 گرم
برنج : 200 گرم
سبزی (ترخان و شوید ) : 1 پیمانه
ماست غلیط : 500 گرم
پیاز: 2 عدد
نمک ، فلفل سیاه و زردچوبه

طرز تهیه سمبوسه سبزیجات

mohammadmehdi
20:15
بازدید : 762

طرز تهیه سمبوسه سبزیجات

مواد لازم برای سمبوسه سبزیجات :


سیب زمینی آب پز و نگینی شده : ۴ عدد

قارچ نگینی شده : یک بسته

هویج آب پز و نگینی شده : ۲ عدد

جعفری ساطوری شده :یک پیمانه

پیاز بزرگ و نگینی شده : یک عدد

نان لواش : ۳ عدد

پودر کاری ، فلفل و نمک : به میزان دلخواه

نقش تغذیه در کنترل استرس

mohammadmehdi
20:11
بازدید : 681

یکی از راه های کنترل استرس از طریق غذاهاییست که میخوریم. خوراکی‌ها و غذاهای مختلف، از راه‌های مختلفی می‌توانند استرس را کاهش دهند؛ مثلا با افزایش میزان سروتونین، که نوعی ماده شیمیایی آرام‌بخش در مغز است. بعضی غذاهای نیز می‌توانند کورتیزول و آدرنالین را که هورمون های استرس هستند، کاهش دهند. یک رژیم غذایی سالم می‌تواند می‌تواند از طریق تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش فشار خون، با تاثیرات استرس‌ها مقابله کند. 

تغذیه کودکان بعد از یکسالگی

mohammadmehdi
20:4
بازدید : 676

تغذیه کودکان بعد از یکسالگی

از چه زمانی باید به کودک از غذای خانواده داد

از حوالی یکسالگی باید بطور تدریجی کودک را با انواع غذاهایی که افراد خانواده مصرف می کنند آشنا کرد. از این زمان باید کودک از شش گروه غذایی اصلی یعنی گروه نان و غذات، گروه شیر و لبنیات، گروه گوشت و تخم مرغ و حبوبات و گروه میوه ها وگروه سبزیها استفاده کند. بطور کلی از سال دوم زندگی ذائقه کودک با غذای خانواده شکل می گیرد بنابراین بهتر است از تهیه غذاهای شور و پرادویه خودداری کنید و سعی کنید از سرخ کردن غذا بویژه با حرارت زیاد و به مدت طولانی پرهیز کنید. آشنایی کودک با غذای خانواده باید تدریجی باشد بطوری که بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی نیاز به تهیه غذای مخصوص و جداگانه برای کودک نباشد.

 نکات مهم در تغذیه کودک در سال دوم

تداخلات دارووغذا:ین مواد غذایی با این داروها نمی‌سازند

mohammadmehdi
12:49
بازدید : 739

تداخلات دارووغذا:ین مواد غذایی با این داروها نمی‌سازند

این مواد غذایی با این داروها نمی‌سازند

 


بعضی از خوردنی‌ها با بعضی از داروها مانند ایبوپروفن یا پاراستامول نمی‌سازند و امکان دارد ترکیب مواد غذایی با این داروها نتایج بدی روی سلامتی بگذارد.

 

در این مقاله قصد داریم چند ماده‌ی غذایی و دارو را معرفی کنیم که ترکیبشان برای سلامتی مضر است. توصیه می‌کنیم زمانی که خدای نکرده بیمار هستید و دارو مصرف می‌کنید از خوردن این مواد غذایی بپرهیزید.

پنیر

 

پنیر و دارهای ضدافسردگی

انواع پنیرها از جمله موزارلا با داروهای ضدافسردگی سرسازگاری ندارند. به خاطر اینکه این پنیرها حاوی ترکیبات شیمیایی به نام «تیرامین» هستند. این ترکیبات اگر با داروهای «مارسیلید» Marsilid همراه شوند باعث افزایش شدید فشار خون می‌شوند. همچنین باید بدانید که تداخل تیرامین با آنتی‌بیوتیک‌هایی مانند «لینزولید» (که برای درمان عفونت‌های شدید ریوی و پوستی تجویز می‌شود) نیز باعث ایجاد همین عوارض جانبی می‌شود. یعنی فشار خون را بالا می‌برد.

اگر در حال حاضر داروهایی ضدافسردگی یا آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنید مصرف پنیر را کاهش دهید. توجه داشته باشید علاوه بر این پنیرها سس سویا و ماء الشعیر نیز سرشار از تیرامین هستند.

تغذیه نوجوانان

mohammadmehdi
17:37
بازدید : 888

تغذیه نوجوانان

 

تغذیه در نوجوانان

 دوره نوجواني دوره انتقال از كودكي به جواني است كه با جهش رشد جسمي‌و بلوغ توام است. بنابراين تغذيه اين دوران از نظر رشد اهميت زيادي دارد. از آنجايي كه يكي از مشكلات عمده تغذيه‌اي  در اين دوران وجود باورهاي غلط غذايي است، لذا اصلاح باورهاي غذايي آن‌ها از طريق رسانه‌هاي گروهي از اهميت بسزايي برخوردار است. براي دستيابي به جامعه‌اي سالم و خلاق و پويا بايد آموزش تغذيه‌اي در همه ابعاد آن صورت گيرد. در موارد فردي بايد از طريق مشاوره با متخصصان تغذيه، رژيم‌هاي غذايي اصلاح شوند و در موارد گروهي توصيه مي‌شود كه نوجوانان براي پيشگيري از سوءتغذيه از راهنماي غذايي ذيل كه تمامي گروه‌هاي غذايي را دارد، در برنامه غذايي روزانه خود استفاده نمايند

 

رابطه چاقی وناباروری

mohammadmehdi
17:28
بازدید : 853

رابطه چاقی وناباروری

انچه که درباره چاقی، ناباروری و درمان آن باید بدانید!

15 درصد زوج‌ها در کشور نابارورند و براساس نتایج بررسی‌های جدید، ناباروری در مردان افزایش یافته است. چاقی و اضافه وزن نیز در کشور ما کم‌کم دارد به یک اپیدمی تبدیل می‌شود و زنگ خطر بیماری‌های غیرواگیر هم چند سالی است که به صدا درآمده.

موضوع ارتباط چاقی و ناباروری چه در خانم‌ها و چه آقایان حرف جدیدی نیست و بارها بر رابطه مستقیم این 2 تاكید شده است.تغذیه نادرست و گرایش زیاد به خوردن فست‌فود و غذاهای آماده در جوان‌ها باعث شده بیشتر افراد مشكل اضافه وزن و چاقی شكمی داشته باشند

تغذیه واسترس

mohammadmehdi
17:22
بازدید : 782

تغذیه واسترس

 

علایم‌ شایع‌

فیزیکی‌: گرفتگی‌ عضلانی‌، سردرد ، درد قفسه‌ سینه‌ ، ناراحتی‌ معده‌ ، اسهال‌ یا یبوست‌، افزایش‌ ضربان‌ قلب‌ ، دستهای‌ سرد و مرطوب‌، خستگی‌ ، تعریق‌ شدید، بثورات ‌، تنفس‌ سریع‌، لرز، تیک‌، تحریک‌پذیری‌، کم‌اشتهایی‌ یا بی‌اشتهایی‌، ضعف‌، احساس‌ خستگی‌، گیجی‌.

عاطفی‌: عصبانیت‌، اعتماد به‌ نفس‌ پایین‌، افسردگی‌ ، بی‌تفاوتی‌، تحریک‌پذیری‌، ترس‌ و پاسخهای‌ هراسی‌، اشکال‌ در تمرکز، احساس‌ گناهکاری‌، نگرانی‌، بی‌قراری‌، اضطراب‌ و وحشت‌.

رفتاری‌: سوءمصرف‌ الکل‌ یا مواد مخدر، افزایش‌ مصرف‌ سیگار، اختلالات‌ خواب‌ ، پرخوری‌، کاهش‌ حافظه‌ و منگی‌.

را ه حل جهت کودکی که شیر نمی خورد

mohammadmehdi
16:39
بازدید : 802

را ه حل جهت کودکی که شیر نمی خورد

شیر در سال دوم زندگی (چه شیرمادر باشد، چه شیرگاو) فقط 30 درصد نیاز کودک را تامین می‌کند.

متخصصان گوارش کودک معتقدند بعد از یک‌سالگی می‌توان به کودک روزانه حدود نیم لیتر شیرگاو داد، اما این کار اصولی دارد؛ ابتدا باید شیر را رقیق‌ کنید یعنی یک‏دوم از این نیم لیتر، آب جوشیده سرد شده باشد. پس از یکی، دو ماه، می‏توان از دو‌ سوم شیر و یک سوم آب و بعد از مدتی فقط شیر استفاده کرد. در این مورد با دکتر ناصر کلانتری، متخصص کودکان و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت‌وگو کرده‌ایم تا بدانیم از چه زمانی و چگونه باید از شیرپاستوریزه برای تغذیه کودک استفاده کرد.

چند نکته درباره مراقبت‌های تسکینی در سالمندان

mohammadmehdi
16:37
بازدید : 743

چند نکته درباره مراقبت‌های تسکینی در سالمندان

چند نکته درباره مراقبت‌های تسکینی در سالمندان

» سرویس: اجتماعي - سلامت
 

یک دکترای سلامت سالمندان با اشاره به اینکه هدف اصلی از ارائه خدمات برای سالمندان کنترل درد، کاهش درد و مشاوره‌های روحی یا معنوی توسط پزشک و پرستار است، اظهار کرد: بهبود کیفیت زندگی بیماران سالمند یا خانواده آن‌ها و حمایت از فرد سالمند از اهداف حائز اهمیت برای ارائه خدمات به سالمندان است.

دکتر مهتاب علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه ارائه خدمات مراقبتی در مجتمع‌های اقامتی استاندارد در جهت مراقبت‌های بالینی و درمانی سالمندانی است که به بیماری‌های مزمن و غیرقابل برگشت مبتلا هستند، گفت: سالمندانی که دارای ناتوانی یا معلولیت جسمی، روانی یا حافظه هستند و سابقه زمین خوردن، خطر سالمند آزاری یا سوانح را دارند، می‌توانند به مجتمع‌های اقامتی استاندارد شده مراجعه کنند.

راه کارهایی جهت تغذیه کودکان بدغذا

mohammadmehdi
16:23
بازدید : 763

راه کارهایی جهت تغذیه کودکان بدغذا

متاسفانه در بسیاری از موارد، تصور والدین از خوب یا بد غذاخوردن فرزندانشان با داده‌های علمی و واقعی،‌ همخوانی ندارد

 

معمولا مسیری که بچه‌ها در روند رشد و سرعت وزن‌گیری و افزایش قد طی می‌کنند با یکدیگر متفاوت است و نمی‌توان روند رشد بچه‌ای را حتی با بچه دیگری که همسن و سال خودش است هم مقایسه کرد. به‌طور طبیعی وزن بچه‌ها از بدو تولد تا 5 یا 6 ماهگی حدودا 2 برابر می‌شود...

 

مناسب ترین بستنی جهت کودک شما

mohammadmehdi
16:21
بازدید : 713

مناسب ترین بستنی جهت کودک شما

بستنی‌ها دو گروه شیری و یخی دارند. بستنی‌های یخی از اسانس‌، رنگ‌های خوراکی و شیرین‌کننده‌هایی مانند شكر تشكیل می‌شوند. البته این نوع از بستنی‌ها هم انواع کارخانه‌ای دارند و هم غیرکارخانه‌ای. در كارخانه‌های معتبر در فرایند تولید از رنگ‌های طبیعی و مشابه آن كه جزو رنگ‌های خوراكی مجاز هستند، برای رنگ‌دادن به بستنی استفاده می‌شود، بنابراین رنگ آنها خطرساز نیست اما اگر بستنی یخی در كارگاه‌های كوچك و بدون نظارت وزارت بهداشت تولید شود، ممكن است از رنگ‌های غیرمجازی كه قاچاقی وارد شده است، در تهیه این نوع بستنی استفاده شود.

7توصیه جهت تغذیه کودک یک ساله

mohammadmehdi
16:18
بازدید : 712

7توصیه جهت تغذیه کودک یک ساله

كودك شما هم جزء آن دسته از كودكاني است كه هنگام خوردن صبحانه بهانه مي‌گيرند و به اصطلاح ”جيم" مي‌شوند؟ نگران نباشيد. توصيه‌هاي زير را بخوانيد و به‌كار ببنديد. اميدوارم كودكان‌تان صبحانه‌خور حرفه‌اي شوند.

1) ميز را بچينيد: به همراه فرزند خود، از شب قبل، ميز صبحانه فردا را بچينيد. البته هنگامي‌كه كودك‌تان خوابيد مواد فاسدشدني را، دوباره در يخچال قرار دهيد. صبح هنگام نيز، ابتدا ميز را مثل شب پيش آماده كنيد بعد كودكتان را 15 تا 20 دقيقه پيش از خوردن صبحانه بيدار كنيد تا دستگاه گوارشي او كم‌كم شروع به‌كار كند.

مواد غذایی كه ممكن است در شیرخوار زیر یك سال ایجاد حساسیت كنند:

mohammadmehdi
16:12
بازدید : 676

مواد غذایی كه ممكن است در شیرخوار زیر یك سال ایجاد حساسیت كنند:

مواد غذایی كه ممكن است در شیرخوار زیر یك سال ایجاد حساسیت كنند:

*  شیر گاو (در تهیه فرنی، جوشاندن شیر مقدار مواد آلرژن موجود در شیر را كمتر می كند(
 سفیده تخم مرغ
* انواع توت، كیوی، آلبالو، گیلاس و خربزه
* بادام زمینی

تغذیه وسرطان

mohammadmehdi
8:58
بازدید : 1161

تغذیه وسرطان

تغذیه وسرطان

1 – آسیب شناسی :تعریف بیماری سرطان وتومورها ونحوه گسترش وسنین شیوع بیماری

2- انواع   سرطا ن

3-اپیدمیولوژی: آمار شیوع سرطان درایران وجها ن

4- دلایل ایجاد سرطا ن

5- علائم  ایجا د سرطا ن وراههای پیشگیری از ان

6- تشخیص و درمان سرطا ن

تغذیه صحیح در دوران یائسگی

mohammadmehdi
8:55
بازدید : 713

تغذیه صحیح در دوران یائسگی

يائسگى يا منوپوز به حالتى از گذران طبيعى زندگى زنان گفته مى شود كه در آن عادات ماهيانه قطع مى گردد. اين مسأله بين ۴۵ تا ۵۵ سالگى رخ مى دهد.

در این وضعیت علائم و نشانه هاى كاهش هورمون استروژن مثل برافروختگى، گرگرفتگى، تغییرات در خلق و... درزنان دیده می شود.
البته بایستى توجه داشت كه
زنان بین ۴ تا ۶ سال قبل از یائسگى این علائم را كم و بیش تجربه مى كنند.مصرف برخى از مواد غذایى كه حاوى استروژن گیاهى هستند، در حفظ تعادل این هورمون و كاهش علائم و عوارض مربوط به یائسگى بسیار مفیدند. فیتو استروژن ها (استروژن هاى گیاهى) ازنظرساختمانی شبیه استروژن بوده و مصرف آن توصیه مى گردد.
از جمله این مواد غذایى «لوبیاى سویا» است كه حاوى تركیبات طبیعى از استروژن به نام ایزوفلاون مى باشد كه در درمان پوكى استخوان، بیمارى هاى قلبى _ عروقى و سرطان هاى مربوط به هورمون استروژن مثل سرطان سینه بسیار مفید است.

چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟

mohammadmehdi
11:45
بازدید : 1114

چطور در ماه رمضان ورزش کنیم؟

ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی انسان دارد.

پیاده روی

از آنجا که امسال نیز ماه مبارک رمضان با تابستان همزمان شده است، روزه‌داران باید قدری بیشتر مراقب حفظ سلامت خود باشند. چراکه ممکن است علاوه بر روزه‌داری، گرمای هوا نیز انجام فعالیت‌های جسمی روزانه از جمله ورزش را با مشکل مواجه ‌کند. اما اگر شما هم به ورزشی منظم و مرتب عادت داشته‌اید ، شاید نخواهید که یکباره تمام فعالیت‌های خود را متوقف کنید.

ورزش در ماه رمضان، از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می‌کند. همچنین ورزش علاوه بر تاثیر مثبت بر توانایی‌های جسمانی، سهم زیادی در افزایش قدرت یادگیری و توانایی‌های ذهنی انسان دارد.

آداب تغذیه

mohammadmehdi
13:43
بازدید : 1080

آداب تغذیه

در این جا به برخی از آداب تغذیه از نظر اسلام، به نحو اختصار، اشاره می نماییم:

با نمک شروع و ختم کردن: در احادیث فراوانی تأکید شده که غذا را با نمک شروع و ختم نمایید. پرواضح است، این دستورالعمل برای کسانی است که نمک برای آنها زیان آور نباشد. به برخی از این احادیث که از قول پیامبر اکرم صلی الله علیه واله روایت شده اند، توجه فرمایید:

«افتتحوا بالملح، فانّه داوءٌ من سبعین داٍ(1)؛

[تغذیه را] با نمک آغاز کنید! زیرا دوای هفتاد درد است.»

« منْ اکل الملح قبل کلّ شیءٍ و بعد کلّ شیءٍ دفع الله ثلاثمأة و ستّین نوعاً من البلاء اهونها الجذام(2)؛

هر کس قبل و بعد از هر چیز [خوردنی] نمک بخورد، خداوند 360 نوع بلا را از او دور می کند، که سبک ترین [ و ساده ترین] آنها جذام است.»

سه لقمه با نمک قبل از غذا، 72 نوع بلا را که دیوانگی و جذام و پیسی از جمله ی آنهاست، از فرزند آدم بر می گرداند.»

خلال کردن دندان و مضمضمه نمودن: پس از میل غذا، لازم است انسان برای حفظ سلامت دهان و دندان، با خلال کردن، قطعات باقی مانده ی غذا در بین دندان ها را خارج نموده و سپس با آب در دهان گردانیدن، دهان را به طور کامل تمیز نماید. این کار در ضمن، از بو گرفتن دهان نیز جلوگیری می کند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه واله در این خصوص می فرماید:

«تخلّلوا علی اثر الطّعام تمضمضوا، فانّهما مصحّة النّاب و النّواجذ(3)؛

پس از غذا دندان هایتان را خلال نموده و آب در دهان بگردانید، زیرا این دو [کار] بهداشت دندان های نیش و کرسی می باشند.»

امام صادق علیه السلام نیز در حالی که خود خلال می نمود، به «وهب بن عبدربّه» فرمود:

«انّ رسول الله صلی الله علیه و اله کان یتخلّل و هو یطیب الفم(4)؛

رسول خدا صلی الله علیه واله دندان هایش را خلال می نمود، و خلال کردنْ دهان را خوش بو می سازد.»

سرد کردن غذا: گروهی از مردم علاقه مندند غذا را داغ مصرف نمایند.

پزشکان این کار را برای سلامتی زیان آور می دانند. پیامبر گرامی اسلام نیز از مصرف غذای داغ منع کرده و فرمودند:

«برّد الطّعام، فانّ الحارّ لابرکة فیه(5)؛

غذا را سرد کن! زیرا در غذای داغ برکت نیست.»

اصول تغذیه ی صحیح در ورزشکاران

mohammadmehdi
17:0
بازدید : 1308

اصول تغذیه ی صحیح در ورزشکاران
هدف از تنظیم رژیم غذایی برای ورزشکاران، تامین مواد مغذی کافی برای رسیدن به سلامت مطلوب و تناسب لازم برای عملکرد ورزشی موردنظر است.

 

هدف از تنظیم رژیم غذایی برای ورزشکاران، تامین مواد مغذی کافی برای رسیدن به سلامت مطلوب و تناسب لازم برای عملکرد ورزشی موردنظر است. گاهی یک ورزشکار در رشته‌ای خاص برای کسب مقام قهرمانی کوششی مستمر می‌کند که در این شرایط تمامی عوامل در بدن تغییر می‌کنند. قلب، ریه، دستگاه گوارش، هورمون‌ها و سیستم عصبی، به خصوص ماهیچه‌ها نیاز به تطابق با وضع جدید دارند بنابراین یکی از مسایل مهم برای کسب مقام قهرمانی، تغذیه ورزشکاران است.

انرژی بدن انسان باید به طور مداوم به منظور انجام عملکردهای پیچیده خود، انرژی مورد نیازش را دریافت کند.

 انرژی مورد نیاز فرد با انجام فعالیت‌های ورزشی افزایش می‌یابد که باید این مقدار اضافی از طریق مواد غذایی تامین شود و گرنه فعالیت ورزشی به دلایل گوناگون متوقف خواهد شد. انرژی موردنیاز یک ورزشکار به عوامل گوناگونی مانند خصوصیت فرد (ازجمله: قد، وزن، جثه فرد، سن، حالت بلوغ)، مدت ورزش، نوع و شدت ورزش و شرایط جغرافیایی محل زندگی فرد بستگی دارد.

یك افطاری خوب؟

mohammadmehdi
22:39
بازدید : 1119

یك افطاری خوب؟

زولبیا و بامیه خوشمزه است. ولی به جای آن خرما بخورید بهتر است. یادتان نرود خوردن مواد كافئین دار مثل چای و قهوه و نوشابه های گازدار اصلا خوب نیست.

در ساعات پایانی روز، خصوصا پیش از افطار، آب، املاح و انرژی بدن كاهش یافته است و فرد، ضعیف و بی حال می شود. بهترین كار این است كه هر چه را از دست رفته است جایگزین كنیم. اما چگونه این كار را كنیم تا مشكلی ایجاد نشود؟ اغلب پس از باز كردن روزه ، اشتها زیاد است و بهتر است تنها روزه را باز كنید و ۲ تا۳ ساعت پس از افطار غذا بخورید.

چگونه درست افطار كنیم؟

بهتر است، با آب گرم یا چای كم رنگ یا شیر گرم و قندهای طبیعی مثل خرما یا كشمش یا عسل روزه خود را باز كنید. اول افطار، آب سرد یا نوشابه گازدار نخورید. بقیه اوقات هم هر چه كمتر نوشابه گازدار بخورید بهتر است. خوب است وقت افطار، برعكس سحر، كربوهیدرات های ساده بخورید كه زودجذب هستند. چیزهایی مثل فرنی یا شیربرنج این كـربوهیـــدرات ها را دارنـد. زولبیا و بامیه كم تر بخورید. روغن و قند این شیرینی ها چندان مناسب نیست. در عوض خرما بخورید. خرما منبع بسیار خوب قند، فیبر، كربوهیدرات، پتاسیم و منیزیم است و در متون مذهبی هم به عنوان یك ماده مغذی برای افطار توصیه شده است. با مصرف خرما، ویتامین و نمك مورد نیاز بدن كه طی ساعات روزه داری از دست رفته، و نیز انرژی مورد نیاز بدن تأمین می شود . قند موجود در خرما هم زیان قند موجود در شیرینی ها را ندارد. نان و پنیر و سبزی به عنوان مواد غذایی اصلی در هنگام افطار بسیار توصیه شده است. بهتر است غذاهای سرخ كرده، پر ادویه و بسیار شیرین نخورید. این غذاها باعث سوزش سر دل، سوءهاضمه و افزایش وزن می شوند. وقت افطار غذاهای سنگین، دیر هضم و پرچرب نظیر حلیم و آش با روغن زیاد نخورید. این غذاها هم مشكلات گوارشی ایجاد می كنند، و هم تا سحر در دستگاه گوارش باقی می مانند و نمی گذارند وقت سحر درست و راحت غذا بخورید. اگــر در طــول روزه داری احســاس می كنیــد سـر دلتان سنگین است و می سوزد یا اگر دهانتان ترش می شود، باید غذاهای پر فیبر مثل نان گندم سبوس دار، سبزی، حبوبات و میوه بخورید. این موادغذایی به حركات دستگاه گوارش و هضم غذا كمك می كنند. سبزی را وقت افطار بخورید. اگر سحر سبزی بخورید در طول روز تشــنه می شــوید. علاوه بر میوه فصل می توانید گوجه فرنگی و خیسانده برگه ها مثل آلو، زردآلو و انجیر هم بخورید.

 

بلوک وسط پایینبلوک پایین
کل صفحات : 5 صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد
ورود به سایت
نام کاربری
رمز عبور
رمز عبور را فراموش کردم ؟
عضویت
نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب ارسالی سایت
مطالب محبوب
آخرین نظرات ارسالی
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS
تبلیغات متنی
محل تبلیغات متنی شما با قیمت ارزان
YOUR ADS